februar 2017

SISTE BRASILDAGER

God tirsdag ettermiddag til skjnne deg:) Ferien er ferdig, og jeg har kommet til Kbenhavn. Dette har vrt en minnerik opplevelse med strandliv mye sol og tropiske dager. Vi har vrt sammen med gode venner. Karnevalsfesten var iallfall veldig morsom. Den siste dagen var vi ute p en eksklusiv restaurant og smakte p noen herlige retter. Herlig:)

FRA TONE #blogg #brasil

BRASIL FREDAG

God fredag til deg! Det er merkelig med disse klimasonene. Man er liksom klam p kroppen hele tiden. Brasil er jo skikkelig tropisk, varmt og godt. Balsam for sjela, synes jeg:) Jeg hadde en utrolig morsom tur her om dagen. Jye meg! Vi ble hentet av en Brasiliansk ung mann som kjrte oss inn i sanddynene og opp i disse sand fjellene. Skikkelig magisk fargespill, men litt skummelt ogs. Hehe! Etterp badet vi p en nydelig strand. Spiste en god lunch og koste oss masse.

FRA TONE #blogg #fredag #brasil

BRASIL ONSDAG

God onsdag til deg! Jeg har det fint i varmen. Det var 29 grader i vannet i gr ettermiddag. Blgene er hvite og vannet har en skjnn grnnfarge. Det er godt ferdes langs stranden her i Natal. I gr dro vi p en liten lokal restaurant og der spiste vi lunch. Herlig mat:) Sent i gr kveld kom det to Brasilianske gutter p besk. De hadde vrt ute og fanget Hummer uten klr. Languster heter de vist. Og disse ble kokt, s vi hadde et skikkelig deilig kveldsmltidet i gr, alts:) I dag skal vi p tur. Vi skal beske noen sand dyner. Jeg gleder meg! Vi snakkes:)

FRA TONE #blogg #brasil #februar

BRASIL TIRSDAG

God tirsdag her fra Natal:) Hper du har det fint, og nyter dagen der du er. Det er s vakkert her i Natal ( Rio Grande do Norte) Dagen i gr var nesten ubeskrivelig. Disse flotte sand dynene som dukket opp ute i havet. Her stoppet den 2 etasje bten flere steder. S her ble det servert skjnn grillmat og herlige frukt drikker. Vi plukket opp muslinger fra havet. Disse ble kokt, og vi supet dem i oss som knask, alts, Hehe! Selene dukket opp, og disse smfiskene virket s tamme. Vi badet og plasket, og det siste mltidet spiste vi ute i havet, p en skjnn sand dyne:) Vi snakkes:)

HA DET GODT

FRA TONE #blogg #tirsdag #brasil

BRASIL MANDAG

God mandag til deg:) Det er morgen i Brasil. Jeg har det fortsatt bra sammen med gode vener her nede. Nettet er det s som s med, men jeg prver s godt jeg kan, hehe:) I gr var vi stort sett p stranden. Det er s mye se p, alts. Og det er artig se at ungdommene seakit eller kiting som de sier. Min mann sin venn og kona hans har hus her i Natal. S her er de godt kjente. Reidun og jeg var p besk hos en skjnn svensk dame i gr ettermiddag. Her var det godt vre. Utrolig god stemning. Hun kunne Brasiliansk, og var liksom en "bestemor" for de sm barna. Skulle nske jeg kunne ha tatt bilde av disse sm skjnne ungene, men det ble feil. I dag skal vi p en bttur. Og jeg gleder meg virkelig til den turen:)

HA EN GOD MANDAG

FRA TONE #blogg #mandag #februar #brasil

BRASIL SNDAG

God sndag morgen:) Hper du har det fint og nyter dagen i dag. Her i Brasil er det et skikkelig tropisk klima. Varmt og godt, selv om det har vrt litt overskyet. Masse nydelige orkideer titte p. Jeg har det bra, og koser meg! I gr vandret jeg mye langs strendene og synes det var s koselig hilse p de innfdte sm barna som lekte p stranden. Skjnne unger. Ungdommene fanger fisk i et morsomt garn system. Sent p kvelden dro vi til et koselig sted for ta oss en god matbit:) Vi snakkes:)

HA EN FLOTT DAG

FRA TONE #blogg #brasil #sndag #februar

ENDELIG BRASIL

God lrdag til skjnne deg. Jeg har kommet til Natal n, jeg:) Jye meg for en lang lang reise. S i dag vknet jeg frisk og opplagt, alts:) Vi kom hit ned til en herlig familie sent i gr ettermiddag. Jeg rakk et lite kveldsbad, og temperaturen viste 28 grader. Strendene er hvite og det grnne vannet skinner s vakker. Det er litt overskyet i dag, men temperaturen kjennes god. N er det frokost tid, s vi snakkes senere:)

HA EN SKJNN LRDAG

FRA TONE. #blogg #lrdag #brasil

SISTE INSPURT FR BRASIL

God torsdag ettermiddag til deg! Jeg er p en reise. Hehe! Vi sitter fast p Kastrup fly havn i Danmark. Her har vi vrt i mange timer n. En avisnings bil krasjet inn i flymotoren i dag tidlig mens vi satt i flyet like fr avgang. Derfor mtte alle sammen bytte fly. S n har vi blitt ombooket, alts. Vi er fortsatt p Kastrup , men sent i kveld drar vi til Paris. S nattfly til Saopauloa. Og s et ekstra fly til Natal. N har jeg vrt p en flyplass i snart et dgn, s n er jeg litt utmattet. Men jeg har det bra! Vi snakkes:)

FRA TONE #blogg #februar #reise

KBENHAVN FLYPLASS

God formiddag til dag! Klokken i dag ringte 04.00. Vi skulle til Kastrup flyplass. Sommerfuglene i magen min lp lpsk. Hlleminn!! Vi sjekket inn og koste oss med rundstykke med ost og skinke. Og selvflgelig et lite kaffekrus. Etterhvert gikk vi ombord p flyet som skulle frakte oss til Lisboa. Alt s s bra ut, alts. Plutselig dunket noe bort i flyet, hjelp sa jeg da! Det kom en avisnings maskin og krasjet bort i flymotoren p flyet vrt. Snt skjer, men alle mtte forlate flyet. S n sitter Petter og jeg p Kastrup og venter. Vi snakkes:)

HA EN FIN ETTERMIDDAG

FRA TONE #blogg #februar #flyplass

JEG ER I GANG N

God senkveld skjnne deg:) Ja, jeg er i gang, og gleder meg til fortsettelsen. Hjelp!! Jeg har fortsatt hjertebank, men jeg ble roligere etter at jeg "klarte en landing" Takk Ellen for kloke ord, hehe:) S n sitter jeg p hotellrommet i Kbenhavn. Dette ste lille hotellet ligger i en koselig gate i nrheten av Kastrup Lufthavn. Jeg har ikke flydd p 8 r, alts. S det er klart jeg er spent! Jeg ble veldig overrasket da jeg s alle de rolige og avslappende menneskene p det lille Widere flyet. Hehe:) S n er jeg klar for sengen, opp klokka 04.00 i morgen. Til Lisboa... s Brasil, jye meg:)

FRA TONE #blogg #kbenhavn #reise #ferie

N KJENNER JEG P SOMMERFLELSEN, ALTS

God onsdag formiddag til deg! Hper du har det bra, og koser deg p jobb eller i heimen. Kanskje du er ute p tur i det flotte vintervret? Eller at du rett og slett er p ferie! N er jeg reiseklar. Men jeg har skikkelig hjertebank. Jeg er redd for fly!! Jeg vet at flyskrekk er en form for fobi, men jeg er s engstelig. Men det er bare ta seg sammen, alts:) Kofferten er pakket og str klar i gangen. De herlige tulipanene som jeg fikk av" guttungen" til morsdagen skal kastes. Vi flyr om noen timer fra Sandefjord Torp til Kbenhavn. En kort overnatting der fr vi farter videre tidlig i morgen til Lisboa. S Brasil, hehe. Vi snakkes plutselig:)

HA EN VAKKER ONSDAG

FRA TONE #blogg #reisefeber #onsdag

GRUBLETID

Hei til deg! Fy sren, jeg fr ikke sove! Jeg har vrt p klubb sammen med venninnene mine. Vi har kost oss alle sammen. Drukket masse kaffe og ledd utrolig mye. S n er det grubletid i heimen, alts!! Ja, jeg har flyskrekk fordi jeg kan for lite om fly, det er greia. Snn er det! Jeg tenker masse, hehe:) Og i dag var det et herlig vintervr i Porsgrunn. Jeg syklet over til byen med vintersykkelen min og kjpte meg to herlige sommer habitter. Jeg skal jo ut reise! hehe:) N er jeg skikkelig p nedtelling til onsdagens utfordring, men gleder meg til sein vakta i morgen, koselig:) Jeg skal jo til Brasil!!!!

HA DET GODT

FRA TONE #venninner #reise #tanker #februar

FEBRUAR MNED

God sndag kveld, skjnne deg:) Hper du har hatt en fin helg sammen med de du er mest glad i. Det er morsdag i dag, og jeg har vrt s heldig ftt blomster fra mine voksne barn. Og ekstra koselig var det f tulipaner p dra fra " guttungen " i Brum. I love it:) Tusen takk, Henrik:) Og nr alt dette er sagt, vknet jeg opp til strlende sol og havblikk ute p en i Langesundsfjorden i dag. Fyttikatta, det er snart vr alts:)

HA EN FIN SNDAG KVELD

FRA TONE #blogg #februar #sndag #helg

LRDAGSKVELD

God kveld til deg:) Akkurat n sitter jeg ute p en og hrer p Lrdagskveld p radio. Mye fin musikk p NRK Radio. Jeg koser meg jeg, alts! Etter en god og kjempelang nattesvn pakket jeg igjen bagen for s dra ut p hytta ute i Langesundsfjorden. Her er det alltid godt vre. Og selv om det er vinter i Skjrgrden, var sjen blikk her inne i dag fordi vinden kommer nordfra. S i dag var det artig se den langstrakte hvite stranda, og det ekstreme lavvannet da!! Jye meg! Petter og jeg kokte kaffe like etter at vi hadde fortyd bten p den snfylte brygga. S fant vi frem Daim sjokoladen. Kaffe og sjokolade p bryggekanten en februarlrdag, herlig:) Etterp ble det innetid med spekemat sammen med lett tilbehr som salat flatbrd og rmme:)

Det er s flott i Norge, men n er jeg veldig p nedtelling. BRASILTUR, hehe:)

HA EN GOD LRDAG OG KOS DEG

FRA TONE #blogg #februar

VERDENS SKJNNESTE KOLLEGER

God fredag skjnne deg:) Jeg skrev p bloggen min i gr at jeg gledet meg til fortsettelsen. Og p torsdag kveld gikk det slag i slag, alts! Vi skulle p matkurs. Og hva kan vre enda bedre enn f maten servert? Lag den selv sier vi, hehe! Ellen og jeg laget forretten i team sammen med resten av jobb kollegene. En morsom aktivitet sammen med den flotteste"banden". Ha ha!! Jeg ble s imponert da jeg sjekket inn p Bokhotellet ved Lyngrporten. Og dette overnattingsstedet ligger ved vannet i Lyngr og tilbyr rom og hytter balkong og terrasse. S bra og s idyllisk.

Etter maten tok de unge skjnningene over quizen, sammen med verdens skjnneste og morsomste Linda. Herlig:)

HA EN NYDELIG FREDAG

FRA TONE #blogg #kolleger #lyngr #bokhotellet

BOKHOTELLET P LYNGR

God torsdagskveld til deg! Hper du har hatt en flott dag og kost deg der du er. Jeg er p Bokhotellet i Lyngr sammen med verdens beste kollegaer. Jeg har det fint, og har ftt en skjnn liten suite for meg selv. S n har vi spist en herlig kylling lunsj med eplekake og is til dessert. Etterp tok jeg noen vinterbilder fra bryggekanten:) Gleder meg til fortsettelsen i kveld. Vi snakkes:)

HA EN GOD ETTERMIDDAG

FRA TONE #blogg #lyngr #kollegaer

NEDTELLING

God kveld skjnne deg:) Jeg er p nedtelling, og om akkurat en uke drar jeg til Brasil p en 14 dagers ferietur. Jye meg, alts! Jeg gru gleder meg, hehe:) Jeg er ikke reisevant, alts. Hehe:) S i dag var jeg ute p en flott formiddags lunch p Jonas B Gundersen i Porsgrunn. Og her storkoste jeg meg sammen med ss og en herlig felles venninne fra barnerene og ungdomstiden. Veldig koselig det da!

Og nr alt dette er sagt, har jeg faktisk pakket sekken min. Jeg drar p jobb samling til Lyngr i morgen tidlig. Gleder meg masse til en natt sammen med verdens skjnneste kolleger p bok hotellet i Lyngr. Vi snakkes:)

HA EN SKJNN KVELD

FRA TONE #blogg #februar #venninner

NYDELIG LRDAG I FJELLHEIMEN

God lrdags kveld til deg! Jeg tenker at i dag har jeg utfordret meg selv i disse hvite februar lypene oppe i fjellheimen. Jeg har nesten ikke hatt ski p beina p mange r, men det har gtt s bra. Jeg er litt skeptisk p utforkjring, hehe:) Men vet dere hva? Jeg har kjpt meg ski med pels, haha:) S n finnes det en ny type ski med feller av pels under festesonen, flott alts:) Etter skituren varmet vi plser og koste oss med god stemning p utsiden av den koselige fjellhytter vr.

HA EN FORTSATT GOD HELG OG KOS DEG DER DU ER

FRA TONE #blogg #lrdag #fjellheimen

VINTER NORGE

God dag til deg! Hper du har det fint der du er p en s skjnn vinterdag. Dette innlegget er fra i gr kveld. Det oppstod teknisk feil med skrivingen min, rotehue alts! Hehe:) Jeg fikk ikke til redigere, s da poster jeg det ut igjen i dag. Vi kom opp p den koselige fjellhytta vr i gr formiddag. Etter at vi hadde kokt kaffe, tente vi p lys ute. Fant frem skinnfellen og koste oss med deilig melkesjokolade:) Vi snakkes:)

FRA TONE #blogg #vinternorge

ROM-FOR-TRENING

God torsdag til deg:) I kveld har jeg vrt p Pilatestrening i Porsgrunn. Jeg gr p kurs:) Personlig veiledning og trening i sm grupper har fungert bra for meg, synes jeg:) S etter noen uker med Pilates i det gode varme rommet til ROM-FOR-TRENING, skjnner jeg at det er populrt blant Hollywoods skuespillerelite, hehe:) Pilates er jo en godt etablert treningsform. Men jeg innrmmer at det er veldig vanskelig. Pusten gr i "hytt og pine" for ai det snn. Men den skjnne instruktren sier at man lrer det etter hvert. Godt tenke p! Jeg har lest at Pilates er best kjent som den treningsformen som"gir deg lange, slanke muskler og flat mage"og dette medfrer selvflgelig at massevis av mennesker lokkes til disse vidundertimene, herlig:)