mars 2018

EN - LANGESUNDSFJORDEN

Hallo p selveste pskeaften:) Hper din pskefeiring har vrt en god opplevelse, s langt! Jeg bruker hytiden p hytta. Med s mange dager fri kan jeg like gjerne sitte p hytta. Det hadde vrt kjedelig bare sitte hjemme med beinet i gips, hehe. Dette har vrt en flott hytid, synes jeg. Og jeg har vrt heldig kunne feire noen av pskedagene sammen med barna.

I dag tidlig dro vi ut p en. Hytta som ligger ute i Langesundsfjorden. Dette er mitt paradis. Her ute har jeg vrt i s mange r. S i dag pnet vi hytta for sommersesongen. Barna var med, og vi koste oss skikkelig alle sammen. God mat er faktisk et must i pskehytiden, s vi startet grillsesongen i dag vi da. Vi spiste inne, selvflgelig! Og Tyra var i full vigr som alltid:)

HA EN VIDUNDERLIG PSKEAFTEN

FRA TONE. #blogg #pske #siktesya #mars

P HARRYHANDEL

Hallo til deg i kveld! Tenk at i dag har jeg vrt p Harryhandel i Sverige. Og jeg har faktisk flt det som en treningskt. S n er jeg skikkelig stl i armene mine, hehe! Det var godt komme litt ut i verden, for si det snn. Jeg har jo humpet rundt p disse krykkene i noen uker. Mest hjemme, men ogs litt p hytta. Og om en uke skal forhpentligvis gipsen bort. Jeg krysser fingrene for at beinet har grodd, slik at jeg gradvis kan trene meg opp igjen. Det var fantastisk se alle disse hjelpsomme menneskene bde p bten og p land. Alltid noen som ville hjelpe:)

Det var vakkert i Svenske skjrgrden i dag. Klart og fint med masse flott sol. Jeg dro sammen med min datter og hennes familie. S i dag var jeg mormor p bten. Vi dro tidlig avgrde slik at vi rakk frokost buffeen. Nydelig mat med herlige Smoothier. Kaffen smakte den ogs. Ungene fikk tegnesaker ombord, s det var ikke mangel p aktiviteter. En skjnn dag p Harryhandel p krykker:)

HA EN FORTSATT FIN LANGFREDAG

FRA TONE #blogg #harrytur #langfredag

SKJRTORSDAG

God senkveld til deg:)

I dag synes jeg vinterfjellet var p sitt fineste. Og p denne flotte skjrtorsdagen satt jeg igjen ute med beinet til "vrs"og grillet plser p bl panna. Vi fikk besk av Brums folket, og barna lekte og koste seg rundt hytteveggen. S i dag nt vi sola bde store og sm.

I kveld er jeg hjemme og nyter stillheten i sofakroken. Litt rart tenke p at skjrtorsdag snart er omme. Resten av pskeferien og de siste helligdagene kommer vi til tilbringe ved kysten. Hytta ute i Langesundsfjorden - en:)

HA DET GODT

FRA TONE. #blogg #pske #mars

SVIGERMORS DRM

God kveld til deg! Jeg tenker at jeg er utrolig glad for at jeg har en s lreit svigersnn. Han er unik, alts:) Han er snill og god, og med massevis av herlig humor.

Det er viktig med god humor:) Herlig le mye, synes jeg iallfall.

Dagen i dag har vrt kald, men utrolig solrik og god. Vi er fortsatt oppe p Blefjell - hytta. Koser oss:)

HA EN SKJNN KVELD OG NATT

FRA TONE #hytta #svigersnn #pske

TUESDAY

Hallo tirsdag, og god formiddag til deg:) Jeg sitter fortsatt her oppe i fjellheimen og koser meg med kaffe og pske sjokolade, hehe. Den delen av kostholdet fr jeg ta fatt p nr gipsen er av og hverdagen er et faktum. Det er tirsdag og den andre dagen i pskeuka. I dag drar Petter og bisken tilbake til byen for pusle med andre ting. S om ikke s altfor lenge kommer barna som jeg er mormor til. Sammen med foreldrene sine, da selvflgelig. Jeg gleder med til morsomme aktiviteter og nrkontakt med ungene. Og en ting er helt sikkert - Nrkontakt mellom besteforeldre og barnebarn er viktigere enn noen gang. Ialfall i en hverdag hvor alt gr fryktelig fort.

KOS DEG MASSE I DISSE FLOTTE PSKEDAGENE

FRA TONE #tirsdag #pske #barna

PALMEHELGEN 2018

God sndagskveld til deg! Vedder p at du har hatt en helt lreit palmehelg, og kost deg der du har vrt.

For et par timer siden dro jentene mine tilbake til Brum. Farmors yndlinger har reist hjem sammen med foreldrene sine. Snn er det, barnebarna har man bare til lns. Og snn skal det vre. Jeg har kost meg p hytta! Og jeg synes faktisk vi har ftt oss en god plass vre. Uten store midler fremstr alts denne hytta som koselig, intim og sjelfull. Det er helt greit at hytta ikke har innlagt vann og strm. Alltid sjarmerende hente vann i bekken, og tenne p parafin lampene og stearinlysa p stua.

Dagen i gr brukte vi stort sett til inneaktiviteter. Jeg hadde p forhnd blst ut pskeegg. Stakk hull med en nl i begge ender av egget. S blste jeg i det ene hullet slik at innholdet kom ut av det andre. Hold det ene hullet i egget ned i spevann og sug inn litt. Og til slutt ristet jeg egget og blste ut spevannet. Vi malte p disse eggene i gr ettermiddag. Det tok ikke lang tid s var de trre og kunne henges opp. Greinen fant vi her oppe i skrningen. Jentene koste seg skikkelig, og det gjorde farmor ogs:)

Etterp holdt barnas mor teaterforestilling. Jye meg, Kirsti kan spille teater, herlig:)

Etter familie besket tuslet jeg med krykkene ut p verandaen. , for en nydelig solnedgang! Og jeg tenkte - for en vidunderlig herlig palmehelg:)

HA DET GODT

FRA TONE. #palmehelg #pske #familie

EN GOD TORSDAG

Hei p deg p denne flotte solskinnsdagen:)

Jeg ble s utrolig glad i dag, etter at jeg fikk vite at gipsen antagelig skal av fredag etter pske. Jippi Jippi!!! S da satte jeg i gang med pske forberedelser. Det gr fint an bake en kake i delvis sittende stilling. Haha, jeg hoppet litt rundt da! Vi drar opp p Blefjell hytta i morgen. Det blir jo ikke noe skiging p meg, men det er alltid lunt og godt i hytte kroken.

S i dag baket jeg Krydderkake i langpanne. En enkel holdbar og veldig god langpannekake. Kaken inneholder ikke egg, og deigen er utrolig rask rre sammen. Smjentene mine kommer p besk, s de vil helt sikkert kose seg med farmors bakst, hehe:)

Oppskriften fant jeg p siden til Det ste liv❤

INGREDIENSER

150g smr-8 dl kefir-4 dl sukker- 3ts kanel-1ts nellik-1ts natron-10dl hvetemel

PYNT- melisdryss

STEKETID- 200 grader i 30 minutter

FREMGANGSMTE - alt blandes sammen og rres godt(vispes)

Det var veldig godt kose seg med kaffe og kake i solveggen hjemme i dag. Jeg nt det virkelig:)

HA EN FIN KVELD

FRA TONE #blogg #kake #detsteliv #mars #pske

POSITIVE TANKER

Hei til deg p denne flotte tirsdagen:)

Hper alt str bra til meg deg, og at du begynner nyte disse skjnne vrdagene.

brekke foten er i seg selv en bagatell, synes jeg da! Men det er et kommers alt jeg skal gjre, hehe:) Det er kjempe stress humpe rundt p krykker, alt blir s innmari vanskelig. Skal jeg handle er det vanskelig, skal jeg lage mat er det vanskelig. bre maten inn i stua er helt umulig. Dusje er reine treningskta, haha! Men heldigvis er jeg i stand til tenke positivt. Positive tanker gjr susen for meg iallfall. S jeg tenker positivt p at jeg har nok fylle hverdagen med. Selv om jeg lengter etter trene og treffe alle de treningsglade jentene p Elixia Porselensfabrikken i Porsgrunn. Jeg digger ordtaket- SMIL TIL VERDEN OG VERDEN SMILER TILBAKE

Jeg strikker og syr dukkeklr til smjentene mine. Ser p TV, og leser det jeg kommer over av interessante ting. Men det jeg gleder meg mest over for tiden er faktisk NETFLIX. Det er s mange godbiter glede seg over. Jeg har allerede sett mange skjnne filmer og serier. Akkurat n har jeg begynt p en Svensk serie- TJOCKARE AN VATTEN. N er det spennende, alts! En mrk hemmelighet ligger vist under bassenget. S n er det bare finne frem pske marsipanen og kaffekoppen, rigge seg til i sofaen:)

HA EN GOD TIRSDAG

FRA TONE. #vr #mars #netflix #positivetanker

GO'DAG MARS

God lrdagskveld til flotte dere:)

Tenk at sola skinner, og jeg blir s glad:) Det er lengre og lysere dager, s det gr faktisk mot sommer, alts!

Det er lenge siden jeg har vrt her inne p bloggen n. Jeg vurderte faktisk legge den til side, for en stund iallfall. Det er en tid for alt liksom. Alderen min begynner dra seg til, ogs synes jeg det kan vre litt vanskelig fordi selvflelsen min ikke alltid er i vater, for si det snn. Tidligere delte jeg blogginnlegget p Facebook, men det har jeg overhodet ikke noe selvtillit til gjre lenger. Men jeg tenker at jeg prver meg p blogging litt til. Det er en koselig hobby, ogs fr jeg jo brukt eget hode da, hehe:)

Det er Mars mned og jeg sitter oppe p hytta p Blefjell med et brukket leggbein. Jeg ble fraktet inn p en kjelke, noen meter fra parkeringsplassen til hytta. Jeg kan like gjerne sitte her oppe og ute i solveggen med beinet, isteden for vre hjemme. Det er noen uker siden jeg brakk dette Fibula beinet. Jeg var p en flott skitur her oppe p Blefjell. Bakken var bratt, s jeg prvde meg p en ploging. Jeg falt og fikk en skikkelig vridning. S n er det mange uker med gips og stillesitting. Det er en uvant situasjon for en aktiv dame som meg, men alt gr. Bagateller, synes jeg da:)